Ovisheten är hektiskt!

Har haft en rejäl huvudvärk idag btw...
Har vart med Emma idag och på måndag flyttar hon till Töreboda i ett år.. :(
Har vart mycket roligt idag och mycket intriger.
Fattar inte vrf just dem unga ska vara så jobbiga och hålla på och slåss och snacka skit hela tiden??
Mötte ju även falskhet nummer 1 och nummer 2. Och deras lilla hund som såg ut som om den var rädd för att tillbringa sin tid med folk som inte har lika mycket hjärna som den själv har.

Men nog snackat om den saken, annars kommer det gömda ögat fram ur sitt hål.
Ovishet, olycka och ointresant, det gör ordet Hektiskt!
Sitter och funderar över några frågor som är i all sin ovishet och oförklarade.
Men jag tror mig ha hittat ett svar på det frågor som ställs om och om igen.

Döden och dödsstraff:
Alla säger att dödsstraff inte är något straff utan att man ska få sitta bakom galler. Man ska lida sägs det...
Men hur vet vi att döden är något bra och hur vet vi att vi får frid.
Vet man inte det tills efteråt?
Döden är brutal och livet är simpelt. Hur vet du att allt stannar när man dör?
När man är vid liv, har man tankar och känslor. Man har ett minne, något man inte har när man är bortom.
Man har upplevt saker och har en glädje inom sig (oavsett hur djupt den tränger in)
När man är död har man inga känslor, man har inget minne och man har inget förflutet.
Allting tar sin början och man stänger en dörr och går in i en annan.
Därför är döden det mest lidande, för du har inga minnen kvar. Ingenting att glädjas åt. Ingen du längtar till.
Allt du vet är att det är en början. Din själ tar sig till något bortom det du lämnat.

Impulser:
Att reagera och kontrollera är det vi borde tänka på men som vi glömmer av.
Att tappa förståndet i en situation och att hitta glädjen i en annan.
Men varför gör vi som vi gör när vi blir arga och varför kan vi inte behärska oss. Och varför börjar man gråta eller skaka när man är arg eller ledsen.
Allting har med kärlek att göra, kärlek som inte är lycklig eller olycklig. 
En kärlek som går efter en bestämdhet.
Vi tänker på vad vi ska göra innan vi får en stark impuls och därmed reagerar därefter. Men vi vet inte om att vi tänker innan vi gör det och därmed kommer alltid svaret, "men det var inte jag" och "varför gjorde jag så"
Men vi kan behärska våran bestämdhet och bestämma över den på ett elakt kallt sätt. Man gör slut på sina känslor. Man gråter inte när någon dör eller man blir inte arg. Man blir inte glad heller...
Så ju fort vi förlorar våran bestämda kärlek, så förlorar vi allt. Och det är därför vi reagerar som vi gör för att vi vill inte vara någon utan känslor. Vi vill ha våra impulser för att kunna känna kärlek. 

Ovisheten gör att vi lever, utan den faller världen åt slumpen och vi förlorar allt minne.
Utan den är vi ingenting.

Tyvär är jag väldigt trött och ska ta och sova men jag lovar att det kommer bilder imon. Ska ta och måla klart köket och sen ska jag städa^^
Men glöm inte bort att förglömma det vi inte borde glömma. Natti natti<3

Kommentarer
Postat av: natalie

Ursäkte mig, Eddie ?

MISSFALL , ska jag behöva stava det?

M I S S F A L L .

Jag granskar kommentarerna :) Jag behöver väl ffs inte lägga ut dom på bloggen ? HAHA, hunden som faktiskt har ett namn, har ett superbra hem.

Fanny lät över hunden till den där bruden, för hon litade ¨på henne ? Jag kallade aldrig henne slyna?

Så vfn har du fått det ifrån?

HAHA, smal? Dagens LOL ?

Asso hur orkar du hålla på? Jag har inte försökt skydda ngn, jag tycker bara att eftersom du är äldre, bör du vara mognare?

Sluta bara upp nu Eddie, för jag har aldrig sökt ngt jävla bråk eller vad man ska säga?

Du ska inte snacka om hunden med mig, för den är inte ens min? Ta det med ägaren ist.

Sluta upp med det du håller på med, så slutar jag med det jag håller på med. Och man ska väl för i helvete kunna gå till donken utan att du ska flyga på en?

Aja, asso orkar inte hålla på mer. Jag har fan inte gjort DIG ett skit.

Men jag kan ju göra det om du vill ? ;)

Herregud, jag som trodde jag var dum ..

GOD NATT, lilla pöjken ! :)



2010-08-19 @ 23:13:45

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0