Veckans mode

Färgernas krig kallar jag hösten.
Detta är för att blått, beige, rött, gult, grått och grönt är dem färger man kan gå efter.
Därför blir det väldigt svårt att skapa ett mode, eftersom nästan allt kan vara mode.
Men ändå har jag tagit ut lite godbitar och en länk. 
 http://www.jc.se/sv/Klader/
Denna länken borde alla testa. En mycket smart drag av JC.
På den sidan kan man sätta på kläder på en modell...
Svårt att förklara men jag tycker sidan är verkligen värd att lägga sin tid på.

Men nu till kläderna...

Män:

Mörka tider blir ljusare.
Så kallar jag modet för männen denna vecka.
Detta är för att dem ljusa färgerna ska vara mörka.
T.ex., mörkrött, mörkblått, mörkgrönt...
Jeans är number one i höst!
Converse är etta i skor!
Jeans jackorna är ett måste!
Men även långärmade t-shirt är tillbaka och gör succé.
Flätade smycken är det som gäller.
Tygväskor och kassar är det ultimata.

Exempel på detta:

 


Båda är från JC
Tidlöst rätt helt enkelt^^




Kvinnor:

Romantik mellan gulligt och rockigt.
Så kallar jag modet för damerna denna veckan.
Jeans är number one.
Jeansjackorna hänger sig kvar!
Långklänningar är tidlöst rätt.
Byxdress är :)
Mysiga tröjor är underbart. 
Söta t-shirt och uppknäppt är det ultimata.
Skor är tygskor eller klackat.
Väskor är tygväskor eller kassar.
Smycken är döskallar och rockigt!


499kr Twist&Tango


480kr Lauren Moshi


540kr Rock by Sweden


390kr Rock by Sweden


Detta var bara ett exempel på modet: Gulligt och Rockigt
Har lite brådis och därför hinner jag inte lägga upp mer.
Men hoppas ni fått lite vetenskap om denna veckan och nästa vecka får jag se om jag hinner på måndagen. Börjar ju skolan då och därför kommer "veckans mode" att finnas på bloggen på söndagar eller sent på kvällen på måndagar.






 
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0