Hur du ska klä dig

Jag har lång efarenhet av mode och alla frågar hela tiden hur man vet att det man har på sig är mode...
Och hur man ska få mode att vara fint på sig..

Ja det är ju så här att mode kan vara från billigt till dyrt, det spelar nästan ingen roll vilket märke det är (även om det har stor roll) Men ett mode är det som är speciellt.
Och för att klä sig i mode så behöver man inte köpa märkeskläder!
Utan det har med färgen att göra på hur modet ska sitta.
Jag kommer skriva lite här om hur du ska matcha så att du får rätt färg på dig. För det finns miljontals människor som bara tar något ur garderoben och tror att det är snyggt. Men allt har med färg att göra.
Här är tips hur du ska få fram just din färg!

Ögonfärg:

Ögonfärgen är den färg man ska utgå ifrån när man väljer mode.
Har du t.ex. gröna ögon så ska du ha grönt som färg. Har du blåa så ska du ha blått.
Har du en färg som är annorlunda som t.ex. brungula eller gråblåa, ja då ska du ha dem färgerna.
Blåa ögon är en kall färg (beroende på vilken blå) och därför ska man välja kalla färger. Har man bruna eller varma ögonfärger så ska man välja varma färger..



Hårfärg:

Hårfärg är väldigt viktigt när du ska välja vad du ska ha på dig.
Har du svart hår så ska du köra på den lite mer svarta stilen.
Har du blont hår så ska du köra på ljusa kläder.
Här är det samma, har du mörkt hår så ska du ha mörka kläder (beroende på ögonfärg och hudfärg)
Har du brunt hår så ska du köra på varma färger.
Har du ljust så ska du välja kalla färger.

Hudfärg:

Huden är den tredje och nästan den viktigaste delen!
Har du blek hud så ska du ha kalla färger och har du röd hud ska du välja röda färger.
Har du brun hud så ska du välja varma färger.


Jag ska ge er ett exempel hur jag gör mode.
Idag t.ex. så kollade jag hur mina ögon ser ut (blågråa)
Sen kollade jag mitt hår (ljusbrunt)
Sen kollade jag min hud (rödbrun)

Detta menar att jag ska ha varma och kalla färger.
Låter det knepigt??
I alla fall så valde jag grå jacka för att jag har grå-blåa ögon.
Jag valde beige chinos för att jag har varm hud och varmt hår.
Jag valde till detta mina skor som är beige-gråa och då matchar man ju resten av plaggen. Till detta hade jag en gråvarm t-shirt.
Till detta valde jag en blå väska för att mina ögon är blågråa

Mode är inte komplicerande än så. Välj rätt färg och det blir mode!
Och för att veta lite till så kommer här en inne och ute lista!



Leggings

Tyvär alla tjejer, men leggings i modevärlden är ingen hit!
Nu på sommaren ska man inte ha leggings som täcker benen!
Ha hellre på er ett par snygga shorts eller en kjol eller en klänning!



"emo" stilen

Nee emo på sommaren är ingen hit!
Svart ska bort i sommar och bara den enkla svarta klänningen får komma fram under natten.
Men annars så ska man inte ha det!
Det finns inga som har svarta ögon/hår/hud och därför passar bara vissa i svart.
Ni tror det passar på alla men så är det tyvär inte.
Så var noga med att se hur ni ser ut i hår/ögon/hud!




Uppkavlade shorts

Shorts är så 2010 och alla borde ha det.
Vi ska inte skämmas över hur stora eller smala vi är för vi lever faktiskt i 2000 talet!
Det finns shorts i alla dess former och mönster.
Men just uppkavlade är så snyggt!



Färg

Så kom färg igen!
Ja, färg är faktiskt det som är mode 2010.
Alla ni som är tråkiga med leggings och pösiga mörkfärgade kläder. Försök att ta på er lite färg!
Gult och grönt är väldigt inne just nu.
Självklart kommer jag i alla fall ha militärgrönt och varma färger i sommar^^

Kommentarer
Postat av: Sebbe

WOW det stämmer ju!

Tack för tipset, ska försöka att inte ha svart på mig i sommar då ;)

Och du har fortfarande den bästa bloggen i Sverige!

2010-06-22 @ 18:00:18
Postat av: Anonym

haha, det är ju lite sjukt att du kan med att skriva sånt och tror på det själv när det inte ens är i närheten av sant. sjukt!

2010-06-23 @ 16:38:35

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0