En Obekväm Sanning

Varje dag som går så förstörs planeten, djur och människor dör.
Allt vi ser omkring oss är inte längre den jord som var för 100 år sedan.
Varje sekund så smälter isarna och vädret blir varmare.

Idag på samhällslektionen så såg vi klart filmen, Al Gore - En Obekväm Sanning

Den var verkligen grym för den fick tankarna att snurra och asså man mådde ju jättedåligt efter att man sett vad som har hänt med våran värld



Har alla ni tänkt på vad som igentligen händer, hur människor dör av värme, kyla svält mm pga växthusefekten?
Tänk att varje dag så dör det ut 30 arter!
Varje dag så dör oskyldiga människor/djur
Varje dag så ser vi till att vi skapar naturkatastrofer.
Vi gör så att allt syre på joden tar slut.
Vi gör så mycket att listan skulle kunna vara i en oändlighet!

Och själv tänker jag på naturen, även om jag kunde göra mer för jag åker bara kollektivt och köper bara närproducerat och krav märkt mat.

Men nu ska jag inte snack mer om det utan här kommer låten i filmen så faktiskt säger att vi måste vakna upp!




Till något annat

På bussen hem så satt det ca 5 killar längst bak i bussen och skrek ut:
Asså jävla sagge, fy fan vad han spruta.

Liksom hallå, skriker man ut sådant på en buss?
alla kollade på dem och dte var lite roligt faktiskt, hoppas dem skämdes, hahaha


Idag så ska jag bara göra ingenting för jag har ont i halsen, tror jag hahah.
Men ha det gött <3

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0