1:an förlora och 2:an vann^^

Hej och hå, jag har ingen feber längre men ser ut som en svullen gris!
Men var hos docktorn igår där jag fick speciella medel.

Igår var det ESC final och jag hade ju tippat Israel som vinnare, något jag inte borde gjort.
Jag tyckte han sjung så falskt i finalen att jag ville kräkas!
Aja, man ska tro på sitt hjärta och inte med skallen när man väljer vinnarna i esc.

Men jag som även hela europa älskade ju lilla Lena från Tyskland.
Jag hade tippat henne som 2:a och hon vann.
Lite fjollig är hon men ganska harmonisk ändå. Hon liknar lite Luna Lovegood i Harry Potter...
Jag älskade i alla fall den här finalen för det var så mycket underbara låtar, och det fanns bara en låt jag tyckte var riktigt hemsk!
Spanien som fick sjunga 2 gng (tack vare ett tokigt fans som hoppade upp på scen och ville vara med i nummret)
Jag hatade deras bidrag för asså det sög ...-.....

Aja, nu ligger jag här och vet att jag inte får gå till skolan hela denna veckan som kommer.
Det känns inte så bra, med tanke på att jag har mängder med uppgifter att lämna in och att det bara är 2 veckor kvar!!!
Men mamma ska prata med rektorn så jag hoppas det hjälper, vill ju inte smitta alla. Eller jo, kanske vissa^^

Men nu ska jag dra för att se film igen, ha det gött!!



Här är resultatlistan från ca kl 1 inatt...

1. Germany - Lena - 246 poäng
2. Turkey - maNga - 170 poäng
3. Romania - Paula Seling & Ovi - 162 Poäng
4. Denmark - Chanée & N'evergreen - 149 poäng
5. Azerbaijan - Safura - 145 poäng
6. Belgium - Tom Dice - 143 poäng
7. Armenia - Eva Rivas - 141 poäng
8. Greece - Giorgos Alkaios & Friends - 140 poäng
9. Georgia - Sofia Nizharadze - 136 poäng
10. Ukraine - Alyosha - 108 poäng
11. Russia - Peter Nalitch & Friends - 90 poäng
12. France - Jessy Matador - 82 poäng
13. Serbia - Milan Stankovi? - 72 poäng
14. Israel - Harel Skaat - 71 poäng
15. Spain - Daniel Diges - 68 poäng
16. Albania - Juliana Pasha - 62 poäng
17. Bosnia & Herzegovina - Vuka?in Braji? - 51 poäng
18 .Portugal - Filipa Azevedo - 43 poäng
19. Iceland - Hera Björk - 41 poäng
20. Norway - Didrik Solli-Tangen - 35 poäng
21. Cyprus - Jon Lilygreen & The Islanders - 27 poäng
22. Moldova - Sunstroke Project & Olia Tira - 27 poäng
23. Ireland - Niamh Kavanagh - 25 poäng
24. Belarus - 3+2 - 18 poäng
25. United Kingdom - Josh - 10 poäng

 

Kommentarer
Postat av: Frida Rosqvist

Gud vad jag hatar att vi inte kom med .. usch, vi kom på 11e plats .. dem tog in 10 .. /:

2010-05-30 @ 16:38:33
URL: http://sweetybabe.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0