Snorkling bland "delfinerna"

Hej allihopa^^
Idag funkade inte färjan så jag kunde inte ta mig till skolan. Så när mamma kom hem så åkte vi och fixade i det förra huset och ska snart dit igen för att tömma så mycket som det bara går.
Och igår var det läxor som behövdes göra och efter det var det idrottsgalan som jag var tvungen att se!

Men nu kommer ett inlägg som handlar om när vi skulle på delfinsafari.
Och dagen började med att vi åkte med flera andra jättehärliga underbara svenskar till ett hotell där båtarna låg och väntade. Vi åkte till ett rev där vi snorklade och såg sjukt många koraller, fiskar, snäckor och andra saker. Det var jättefint men jag ville ju bara se delfinerna för det är roligt att simma med delfiner^^
Men sen åkte vi till 2 andra rev och snorklade... Men inga delfiner syntes till.
Då ser vi något som sticker upp ur vattnet när båten kör mot hotellet igen och vi börjar skrika, vänd om!
Och det var ju lönlöst för ingen stod vid ratten, utan dem som var guide eller hur det stavas var lika fashinerade och försökte se minsta glimt av delfiner. Men nee det blev inget med delfiner under den turen...
Men fina bilder kan jag ju bjuda på, haha :D

 


Den eviga bron bort till båtarna! Och jag i vattnet (benmuskler, oh yes)

Ser ni människorna ute i vattnet??
Det var så grunt att man var tvungen att gå ca 300-400 meter för att komma till midjemått!

lämnar land...

Vi simmar runt vid första revet

Finns många sådana här fiskebåtar...

Den svenske dykmästaren fångade lite musslor^^

Solen gick sedan när efter en underbar tur/tripp :)

Kommentarer
Postat av: JoelSv

Haha ja visst är det så! Ed Speleers är verkligen en fröjd för ögat! ;)

Jag har tyvärr inte läst boken... men är det mycket de inte visar i filmen eller har ändrat? :P

2011-01-18 @ 17:12:20
URL: http://joelsv.blogg.se/
Postat av: JoelSv

Sv. kan tänka mig det :P det går lite fort framåt och allt händer under den korta filmen... vad hände med resten? känns mer som en serie de klippt ihop..

jaja, allt bra annars? :)

tyck gärna till om dagens låt som kommer upp om en liten stund? :)

2011-01-19 @ 13:04:42
URL: http://joelsv.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0